תובלת יצוא ממפעלנו
מטעני הייצוא למדינות באיחוד האירופי, ארה"ב, ברזיל ועוד מדינות בדרום אמריקה נשלחים לנמל חיפה ואשדוד בעיקר ברכבת. משאיות עם מכולות יוצאות מהפעל בערד למסוף הרכבת באתר צפע שבמישור רותם ומהמפעל בנאות חובב למסוף הרכבת המקומי. הובלת מכולות ייצוא לנמל ברכבת מפחיתה עומס תנועה בכבישים.
משבר שרשרת האספקה החל בגלל מגפת וירוס קורונה בתחילת 2020 ושיבש לחלוטין את האיזון שהיה בתחום האספקה העולמית של סחורות, בעיקר בתובלה ימית וגרם להאטה בכלכלה העולמית. בעקבות המגפה מפעלים רבים צמצמו את פעילותם (בעיקר בסין) ונמלי ים הושבתו מפעילות. נוצר מחסור בחומרי גלם שמקורם בסין למפעלים ברחבי העולם דבר שהאט ועצר את פעילותם. התעשייה העולמית נפגעה. תובלה ימית מבוצעת בעיקר באמצעות מכולות וגם בתנועת המכולות (המלאות והריקות) הופר האיזון. אילוצי אספקה וייצור גרמו לעלייה חדה בביקושים למכולות ולאוניות שגרמה למחסור ולעליית מחירים חדה. בנוסף היו גורמים שהאיצו את המשבר והם; המחסור באנרגיה בסין שגרם לעצירת ייצור במפעלים צורכי אנרגיה (והקצאת האנרגיה לערים) ומהלכים לעמידה בתקני פליטה לאויר להם התחייבה סין שגרמו לעצירת יצור במפעלים מזהמים ועצירת הפקת חשמל בתהליכים הכרוכים בפליטות מזהמים לאויר.
לחוסר היציבות הצטרפו גורמים מזיקים נוספים ובעיקר פעילות לא יעילה בנמל אשדוד וחיפה שפוגעת קשה ומחבלת בייבוא ובייצוא מישראל. בגלל עיכובים הנובעים בחוסר יעילות הנמלים החליטו חברות הספנות שלא לפקוד את ישראל ולהוציא את הנמלים חיפה ואשדוד מנתיבי הסחר. חוות הדעת מלמדות שהשפעת המשבר תמשך לתוך 2023.
אנו עובדים בכל הכח בתחום הרכש והלוגיסטיקה בכדי לתמוך ברציפות הפעילות שלנו ולעמוד בתוכניות והיעדים כדי לספק תוצרת ללקוחותנו בישראל ובחו"ל.